Wednesday, January 7, 2009

seloka pagi


hari2 aku jeles..
hari2 aku bengang..
tengok mereka2 ini..nampak bahagia...
keringat setitik pon tak keluar...relax..
walhal aku..perghh...mengerah kudrat
peluh ni menitis tak terhitung banyaknya
takla sampai tahap kuantiti peluh che am..hehehe

hari2 letih..hari2 tercungap.
kulit ni pon sudah berubah gelap
dibakar sinaran mentari tak kira siang atau malam
tiap2 hari berhajat.tapi bila lah akan tercapai

owh.motosikal..
aku jeles melihat kau ditunggang
kepantasanmu mengujakan.

duhai beskal..
bukan nak menduakan kamoo...
tapi terima lah hakikat
motosikal lebih menarik dari kamu
tapi x guna jugak.
sampai sekarang lesen P tak dapat2.....berkat malas itu yg terbalas


!!
sekadar hiasan.ihsan dari tito

5 comments:

patungcendana said...

ada motorsikal tapi tak leh tunggang tak guna gak...

lagi pun...basikal lebih environmental friendly...sesuai la dengan jiwa kamu yang organik tu...

jumapx said...

orang biasa...
basikal tua~

lalalalalla~

DrSam said...

salam,

TQ for the birthday wishes. wish you all the best.

Otit said...

memang rasa iri itu ada.
sebab kita juga manusia yang tidak pernah puas dengan apa yang kita ada.

tai,jadikan rasa iri itu sebagai semangat bahawa hidup tidak akan berhenti di dalam lembah kesempitan hidup begini.
tapi,akan terus berkembang dan berjaya.

mula dari bawah dulu,
supaya asanya kukuh dan bila di atas,menaranya dah tak rapuh..

budak_ORGANIK said...

owh tito!!!ter motivasi i ols mendengarnya.....

aku membayangkan.... 5 tahun dari sekarang..akhirnya aku akan berterima kasih kepada basikal yang menjadikan aku seorang engineer......