Monday, March 9, 2009

tak seindah wajah...

mula2 nak bubuh tajuk entry "indah khabar dari rupa"..tapi mcm tak brapa gempak je..bak kata patungcendana..stereotype.so aku teringat akan satu tajuk lagu ni.sape nyanyi erk..urm..yg nyanyi lagu langit ke -7 tu..syarifah shahira ke...urm....sape erkk..ayooooooo.....lantak la..tak ingat..tajuk lagu je yg aku ingat.."tak seindah wajah"...

tips minggu ini untuk kawan2 bloggers(wahhh..bagi tipss skrg....)


sekiranya nak berkunjung ke panggung wayang minggu ni..aku sarankan anda untuk tidak menonton 2 movies ini..pertama..STREET FIGHTER:LEGEND OF CHUN-LI..kedua...

RASUKAN ABLASA


meskipon
tajuk movie ala2 gempak..tlg lah jgn mengharap ceritanya juga gempak.sebab anda akan kecewa. RASUKAN ABLASA: mengisahkan pemujaan syaitan untuk menundukkan isteri daripada curang.tp sebaliknya terjadi,isterinya semakin curang(salah jampi kot...).OMAR berang lantas bunuh isteri + skandal isterinya(tak baek tau skandal2 ni)..kes pembunuhan tu diketahui penduduk kg malam tu jugak(cepat btol tersebarkan..musti ade "internet begerak ni") maka penduduk kg yg naek hangin membakar rumah tu bersama sekalian isi rumah untuk memusnahkan pen-syirikkan yang berlaku...
50 thun kemudian..ade la budak2 hingusan yang riang (keriangan diorang nampak fake sangat masa dalam van otw ke kg tu..) ni dtg ke kg tu..tujuannya nk rakam bunyi2 alam untuk sertai pertandingan "voice of nature"
kot klo tak silap.malang tidak berbau.dalam hutan tu diorang jumpe satu peti yg mengandungi alat pemujaan(tanduk ) kemudiannya mereka2 ni terakam bunyi "pemujaan syaitan"..ala2 bunyi syaitan la..tapi kedengaran seperti suara orang yang tengah mengigau ditengah malam..spatutnya buat la bunyi yg lagi gempakk...akibat gatal tangan sorang daripada kanak2 riang ini yang mencuri alat pemujaan tu..sumer budak2 riang ni terkena rasukan dan menjadi tidak siuman tambah2 bila dengar bunyi yg diorang terakam tu..betambah2 gila jadinya. kecuali sorang mamat ni.(hero of the movie )..dipendekkan citer sorang lelaki tua suruh mamat ni tanam balik bende yg dicuri itu..setelah ditanam.maka sumernya pulih seperti biasa..the end..semudah 1,2,3...

yang CHOY nya:

1)citer ni typical stereotype mcm cerita2 hantu melayu sebelum ni..dah boleh agak dah endingnya...


2) hantu yg muncul ala2 seram suam2 kuku tu klo tak muncul pon xpe..xde memberi kesan pon.ngn rambut panjang ala2 pontianak..sape kah hantu itu??syaitan??..setahu aku citer ni pasal rasukan syaitan..tp yang kuar pontianak...kolerasi yg berhormat?????

3)cinematografi sangat lemah...tak chantekk....

4) klo anda perasan..rumah yg berhantu tu selalu sngt org buat pengambaran.klo tak silap aku video klip lagu raya ct penah buat kt sana..mcm la xde lokasi laen kt malaysia ni...very the...laha

5)memetik kata2 WAN(member yg ajak aku tngok wyg)..."citer ni..aku ngn kwn aku pon boleh belakon.,,takyah nak hafal2 skrip..menjerit je..dari mula smpai abess,pastu dapat duit"..
pelakon banyak
menjerit daripada berdialog....bingit telinga ni.....

6) best giler tdo dlm pnggung wayang..korang patot cuba....

p/s : STREET FIGHTER :LEGEND OF CHUN-LI....korang tentukan lah sndiri best ke tak citer ni....kang aku kutuk sumer2 takde lak yg nak tengok citer ni...aku tunggu bloggers laen komen...

9 comments:

patungcendana said...

bunyinya memang sangat stereotype...kalau nak lokasi cerita...kat sg lembing pun banyak ...kan...kan...kan...:-)

azwan bamadhaj said...

moral dia yang aku pegang selama nie......


jangan pergi tgk apa2 pun filem prof razak di wayang....

suatu pembaziran yang nyata....

red_scarlet said...

ley..
rasukan ablasa tuh citer malaysia ker..??
mati2 ak hingat citer indon..
nyaris2 ak nak gi tengok smlm aka 8/3..
hehe..

seb bek ak x tengok..
kalo tak wat rugi jek..
huh..

jumapx said...

hahaha
aq stuju dgn abg wan...
dah tau pengarah dia prof.razak laha tue...

tetap gigih nak tgk...
ambikkk...ko...
keboringan tahap cipan...
klu aq pun tidor gak kat wayang tue..

lalalala~

FendyHekka said...

ko tgk upin ipin jer bagos!

WanHidayat said...

Salam....

CHUN-LI... I loikeee....used to be my fav looong time ago...

eQbalzack said...

abg eq tak layan cite hantu msia...tak takottt ponnn..

budak_ORGANIK said...

ehh..upin ipin tak tngok lgi..cm citer budak2 jerrr....best kerrr????

RIDZWAN AHMAD said...

moral of the cerita..jangan tertipu dengan teaser yang best dan poster yang cun..hahaha...

ada gak tersleit nama aku kan..hehehe